Pitkä aika vierähtänyt edellisestä kirjoituksestani. Meinasin jo lopettaa koko blogin pitämisen kun ei enää tunnu tapahtuvan mitään mainittavaa liikkumisen saralla, ainakaan juoksemisen sillä onhan tämä sentään juoksufoorumi ja siitä täällä on kai tarkoitus keskustella.
Olo tuntuu aika tyhjältä kun kesän odotetuin juhla eli 24 h kirmailu Pirkanmaan metsiköissä jäi flunssan takia kokematta. Vieläkin räkää tulee poskionteloista ja yöllä saattaa herätä kovaan yskänkohtaukseen. Tosin olen jo tottunut näihin pitkittyneisiin oireisiin, näin nämä flunssat aina kohdallani menee. Muutama vuosi sitten olin jo sairaalassa sisällä menossa nielurisaleikkaukseen pitkittyneestä yskästä, jonka arveltiin johtuvan niistä. Mutta ei leikattukaan, koska kuulemma melko riskaapeli leikkaus tässä iässä. Komplikaatioiden mahdollisuus suuri ja sain valita itse leikataanko vai ei ja lääkäri sanoi, ettei yskäni niistä johdu ja se riitti, palasin kotiin.
Toissaviikonloppuna teimme sitten sen melontaretken, joka jäi laskimotukoksen takia lomalla tekemättä.
41 km tuli reissulle mittaa. Reitti on nimetty
Keisarinlähteen melontareitiksi ja kiertelee muutaman järven ja lammen kautta Mäntyharjulla ja Suomenniemellä. Se sisälsi myös kaksi kantoa, yhteensä n. 600 m ja yhdessä kohtaa piti kanoottia myös uittaa, koska vettä ei ollut hätinä kymmentä senttiä. Yövyimme Puukkovuorella matkan puolessavälissä ja reitin kiertämiseen käytimme 9 tuntia.
Kuvia räpsittiin tietysti taas...
Kuvista puheenollen. Sain pientä itsetunnon kohotusta kuvaamiseni suhteen kun ottamani kesäkuva valittiin TOP 10 kuvan joukkoon Aamu TV:n kesäkuvakilpailun heinäkuun osakilpailussa. Kuvia oli heinäkuussa tullut kaikkiaan liki 2000. Sama kuva oli jo paikallislehden kesäkuvakilpailun viikon kuvana. Sainkin taas lisäpontta kuvaamiseen, joka sekin jäi tässä vähän taka-alalle. Tuntuu vaan, että mitä enemmän yrittää sitä vähemmän onnistuu ja parhaat kuvat tulee räpsyistä eli hetken mielijohteista ilman sen kummempia etukäteisajatuksia.
Juoksentelusta sen verran, että viime viikolla yritin työpäivien lomassa tehdä jonkinlaisia juoksulenkkejä 4 kertaa ja kerran kävin suunnistamassa.
Suunnistamisesta puheenollen tein viime viikkoisilla KU rasteilla oman henkilökohtaisen ennätykseni 3 km:n radalla - 33:16!!! Kai tässä oli nyt kysymyksessä se kesän pakollinen "skylihme"-ilmiö eli huonoistakin huonoin voi joskus onnistua. Noh, täytyy kuitenkin tunnustaa, että rata oli erittäin helppo ja juostava, mutta vähän jäi hampaankoloon kyllä, että ajasta olisi voinut lähteä vaikka tuo kolme minuuttia ihan vaan sillä, että olisin pystynyt pitämään sitä vauhtia millä yleensä kirmailen metsässä eli hillitöntä menoa. Loppusuorallakaan en päässyt kunnon vetoon ollenkaan.
Kaikki, ihan melkein kaikki taitavat juosta ensi lauantaina täällä Helsingissä.Monelle kesän kohokohta varmasti, mutta itse muistin vasta just nyt, että hei sehän on nyt. En ole koskaan juossut täällä itse kuten en missään muussakaan massamaratonilla vaan ihan pikkutapahtumissa vaan. Maraton sinänsä ihan jo sanana tuntuu hyvin kaukaiselta asialta omalla kohdallani ja tuskin ikinä enää juoksen tuota matkaa.
Paitsi ehkä Kolilla lokakuussa. Mutta se onkin eri juttu se!
Mutta kaikille, jotka lauantaina ahkeroivat kuninkuusmatkalla täällä tai jossakin muualla paljon onnea matkaan ja menestystä. Täytyy katsoa jos pääsee matkan varrelle kuvaamaan.
Vielä on kesää jäljellä...